COOKIES OG PRIVATLIV

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering. Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til. Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte disse: https://danskemedier.dk/cookie-wall?url_redirect=http://danskemedier.dk/tredjeparter/

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet. Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger.

Sikkerhed
Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant. Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om “Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering. Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: hello@iniziu.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

Iniziu
Vermundsgade 38E (2. Sal), 2100 København Ø
Telefon: 70 26 70 55
Mail: hello@iniziu.dk
CVR: 38108654

 

PERSONDATAPOLITIK

I det følgende kan du læse om hvordan Iniziu behandler persondata i henhold til EU’s persondataforordning (GDPR) og den danske persondatalovgivning. Vi benytter os i vid udstrækning af SaaS-løsninger (software as a service løsninger, som ligger i skyen hos vores leverandør). Og vi benytter os af erfarne leverandører, som er vant til at behandle og opbevare data. Det har vi valgt både for at effektivisere vores processer og for at sikre høj datasikkerhed og overholdelse af gældende lovgivning.

PERSONDATAPOLITIK FOR BESØGENDE PÅ WEBSITET

Persondatapolitik
Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Iniziu. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser. Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Oplysninger vi indsamler
Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, adresse og telefonnummer. Iniziu indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: Besøger vores hjemmeside.

Den dataansvarlige
Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.inizu.dk er:

Iniziu
Vermundsgade 38E (2. Sal), 2100 København Ø
Telefon: 70 26 70 55
Mail: hello@iniziu.dk
CVR: 38108654

Behandlingsgrundlag og formål
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt eller den ydelse, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse. Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 24 måneder fra sidste gang du var inde på vores hjemmeside.

Andre modtagere af personoplysninger
Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande. Vi har vores hjemmeside hos UnoEuro, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i UnoEuro’s datacentre. Vi anvender eksterne virksomheder som leverandører for at levere vores ydelser bedst muligt. Disse eksterne leverandører er databehandlere og behandler i visse tilfælde personoplysninger i forbindelse med deres levering af ydelser til os. Vores databehandlere behandler kun personoplysninger efter vores instruks og i overensstemmelse med lovgivningens krav til databehandlere. Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Dine rettigheder
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:

  • At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
  • At få slettet persondata

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse Hello@iniziu.dk

PERSONDATAPOLITIK FOR KANDIDATER TIL STILLINGER OG CV-DATABASE

Med hvilket formål opbevarer og behandler vi persondata?
Iniziu er et headhunterbureau, og derfor opbevarer og behandler vi persondata med det formål at besætte stillinger hos vores kunder. Vi vil samtidig gerne hjælpe mennesker videre i deres karriere. Derfor behandler vi din ansøgning, dit CV mv., samt opbevarer dine data.

Hvilke data opbevarer vi?
– Dit CV (dog uden personfølsomme data – se nedenfor)
– Faglig profilbeskrivelse udarbejdet af vores IT Recruiter
– Evt. ansøgning
– Relevante noter nedskrevet af vores headhuntere

Hvilke data opbevarer vi ikke?
Vi opbevarer ikke særlige personoplysninger (følsomme personoplysninger) som:

– Dit fulde cpr.nr.
– Racemæssig eller etnisk baggrund
– Biometriske data mhp. entydig identifikation
– Politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning
– Fagforeningsmæssige tilhørsforhold
– Oplysninger om helbredsmæssige eller seksuelle forhold
– Oplysninger om strafbare forhold

Specifikt vedr. straffeattest:
Straffeattest, indhentes i relevante tilfælde via dig. Du vil skulle give samtykke hertil, selvom det er dig selv som indhenter straffeattesten. Du skal også give samtykke til at vi udleverer attesten til vores kunde. Vi sletter attesten hos Iniziu efter fremsendelse til vores kunde. Såfremt vi ved gennemgang af databasen ser CV’er eller filer, som indeholder ovenstående personfølsomme eller semi-personfølsomme data, så vil disse blive slettet.

 

Hvordan, hvor længe og hvor opbevarer vi data?

Vi benytter LinkedIns Recruiter Professionel:
Her søger vi efter og indleder dialog med kandidater. Her har vi adgang til de data, som du har på din offentlige LinkedIn profil. Vi kommunikerer ofte med kandidater via LinkedIns e-mail system. Disse e-mail dialoger – og evt. tilføjede noter relateret til din profil- vil blive slettet senest efter 12 måneder. LinkedIn data og e-mails via LinkedIns mailsystem opbevares hos LinkedIn.

Vi benytter Microsoft Office365 til almindelige e-mails:
Korrespondance mellem Iniziu og kandidater slettes efter 12 måneder. Korrespondance mellem Iniziu og virksomheder, der indeholder kandidatdata, slettes efter 12 måneder. E-mails opbevares hos Microsoft Office 365 datacentre. Du kan løbende følge med på Microsofts vilkår for Online tjenester.

Øvrige dialoger mellem Iniziu og kandidater slettes efter 12 måneder:
Dette gælder fx SMS’er, dialog via Facebook og andre sociale medier, samt dialog via andre kanaler.

Ved print af dine data:
Såfremt vi udskriver dine data vil disse blive makuleret hurtigst muligt og senest 1 måned efter headhunting opgavens afslutning.

Når du ansøger en stilling via Iniziu:  
Når du ansøger en stilling via Iniziu, vil det ske som en almindelig e-mail, hvor vi benytter Microsoft Office 365. Regler for opbevarelse af CV og evt. ansøgning vil følge reglerne nævnt ovenfor gældende ”almindelige e-mails”.

Når du sender os dit CV til vores CV-database:  
Hvis du ønsker at vi skal kunne kontakte dig vedr. jobmuligheder, så kan du vælge at sende os dit CV via vores mailsystem nævnt ovenfor. Vores opbevaringsregler vil følge de regler som nævnt for ”almindelige e-mails”.

Når Iniziu kontakter dig via fx LinkedIn eller på anden vis:
Vi kontakter aktivt kandidater, som vi finder relevante til stillinger, som vi besætter for vores kunder. Det sker via LinkedIn eller ad andre kanaler. Såfremt du er interesseret i den stilling vi præsenterer for dig, så vil vi bede dig om at sende os et CV. Disse data vil blive gemt i 12 måneder, hvorefter data slettes.

Samtykke til at tage referencer – Hvordan tager vi referencer på dig?
Nogle gange tager vi reference på en kandidat. Referencetagning sker udelukkende hos personer, som du har udleveret kontaktdata på og som Iniziu har fået samtykke til at kontakte. Evt. noter fra referencetagning vil blive slettet så snart disse er videregivet til kunden.

Data om dig, når du skal præsenteres for en virksomhed:
Iniziu sender typisk et CV samt en faglig profilbeskrivelse til en virksomhed. Vores opbevaringsregler vil følge de regler som nævnt for ”almindelige e-mails”.

Du har retten til at blive slettet:
Hvis du ønsker at få slettet data om dig hurtigere end 12 måneder kan du give Iniziu besked om dette. Vi vil umiddelbart herefter slette alle relevante data i relation til dig.

 

PERSONDATAPOLITIK FOR ANSATTE HOS INIZIU

Når du er ansat hos Iniziu så opbevarer vi dine data i en systematisk mappestruktur på Google Drev. Vi bruger udelukkende medarbejderes data til personaleadministration.

Her opbevares:
– Navn, adresse, cpr.nr
– Dit CV og evt. ansøgning
– Ansættelseskontrakt
– Evt. MUS aftaler, uddybende jobbeskrivelser og aftaler for performance mv.
– Kopi af evt. sygemeldinger og andre dokumenter, som måtte være brugt til indberetning

Hertil vil vi have registrering af arbejdstid, bankkonto, cpr-nr. (afregning af skat) osv. Med dit NEM-ID kan du altid gå ind på Virk.dk og Skat for at se hvilke indberetninger Iniziu har foretaget.

 

FYSISKE LOKATIONER FOR INIZIU

Iniziu lokationer er forsvarligt sikret. Alle computere skal åbnes med password. Dertil skal alle systemer entreres med password. Såfremt kandidatdata udskrives, vil de makuleres senest 12 måneder efter rekrutteringsprocessen afslutning. Vores konsulenter er ligeledes opmærksomme på den diskretion, som skal være tilstede, når besøgende kommer hos Iniziu.

 

VED BRUD PÅ SIKKERHEDEN

Hvis vi registrerer et brud på persondatasikkerheden, som indebærer en risiko for fysiske personers rettigheder eller frihedsrettigheder, vil vi uden unødig forsinkelse og om muligt senest 72 timer, efter at vi er blevet bekendt med det, anmelde bruddet til Datatilsynet. Vi vil samtidig informere de berørte personer.